Vols saber tot el que fem aquest estiu al Museu?

Com cada estiu, pots venir a gaudir de les activitats del Museu durant tots els dies de la setmana! Amb motiu de les vacances, i per oferir un ventall més ampli de possibilitats de visita, el Museu estarà obert tots els dies, inclosos els dilluns, des del 26 de juliol fins al 8 de setembre.

De dimarts a diumenge l'horari serà de 10.30 a 14.30 hores, i els dissabtes també a la tarda de 16.00 a 19.30 hores. També oferim un horari especial d'estiu:

DEL 26 DE JULIOL AL 8 DE SETEMBRE

Tots els dilluns i dimarts podràs gaudir de Petits viatgers! Obrim la històrica Nau del Pont-Grua de 1881 per poder pujar en un trenet en miniatura i fer un petit circuit en vehicles de cinc polzades. Activitat realitzada amb la col·laboració dels voluntaris del Museu.

De 12.00 a 14.00 hores

Cada dia ens acompanyaran Els tastets del Museu, unes visites guiades a diversos àmbits del Museu. Voleu conèixer la raó de l’ample de via al nostre país i quants més s’utilitzen? L’epopeia de l’arribada del ferrocarril a Vilanova?  Què signifiquen els números que veiem al davant d’una locomotora de vapor? L’evolució dels viatges en tren al llarg de la història?... La resposta a aquestes i d’altres preguntes en aquestes visites. Animeu-vos!

De dilluns a dijous de 11.30h a 12.00 hores
Divendres, dissabtes i diumenges de 18.30h a 19.00 hores

PROGRAMACIÓ ESPECIAL PER LA FESTA MAJOR

I com no podia faltar, hem organitzat una sèrie d'activitats per la Festa Major de Vilanova! (Del 13 de juliol al 6 d'agost)

El divendres 2 d'agost se celebrarà la Gincana de Festa Major. Un any més el Museu participa en la Gincana de Festa Major. Descobriu els tresors secrets que guarda l’antic Dipòsit de Locomotores de Vapor. Animeu-vos!

De 9.30 13.30 hores

El diumenge 4 d'agost no et perdis l'exhibició de la locomotora de vapor “Mataró”. Amb aquesta activitat, podreu sentir i veure en moviment l’única rèplica que existeix de la primera locomotora   de vapor que va circular a la península entre Barcelona i Mataró. Una oportunitat de conèixer de prop els primers oficis ferroviaris (maquinista i fogoner) fent un recorregut pel Museu a la cabina de conducció de la “Mataró” amb el maquinista i el fogoner.

D'11.30 a 13.30 hores

El dilluns 5 d'agost, Jornada de Portes Obertes pels residents a Vilanova i la Geltrú.

De 10.30 a 14.40 hores
De 17.00 a 20.00 hores

CONEIX ELS NOSTRES ESPAIS!

El Museu compta amb una àmplia varietat d'espais perquè no et perdis cap detall de les nostres activitats, exposicions, els nostres jocs, el nostre arxiu, entre moltes altres sorpreses que tenim preparades. Vols conèixer aquests espais? Te'ls expliquem!

ESPAIS INTERIORS

El Museu compta amb diversos espais interiors. Un d'ells és El Racó del Víctor, un espai infantil on aquest estiu s’oferiran nous jocs i elements per jugar amb família. Consulteu al Servei d’atenció al Visitant. També disposem de l'Àrea de Descans, que es troba just al costat del Racó del Víctor amb màquines per beure i menjar.

Una bona manera d'introduir-nos al Museu és a través de l'Àrea Audiovisual, situada a la dreta de la recepció. Allà us donarem la benvinguda amb un audiovisual de la història del ferrocarril en diversos idiomes, inclosos el llenguatge de signes i l’audiodescripció per a persones cegues. I aquest estiu no et perdis Les estacions de Barcelona, una exhibició del fons fotogràfic del Museu situada als espais d’exposicions temporals digitals.

ESPAIS EXTERIORS

Per continuar la visita i alhora gaudir de l'aire lliure, comptem amb el Parc Vall de Núria i Zona de Pícnic, on podrem jugar i descansar, així com fer un mos i gaudir al costat dels dipòsits d’aigua que abastien les locomotores a l’antic Dipòsit de Locomotores de vapor de Vilanova i la Geltrú. A més, amb la nova àrea Passeig Entrevies i dos baixadors, podrem passejar al voltant del Museu mentre coneixem diversos elements importants per al Sistema Ferroviari, com són les vies, les màquines que condicionen la infraestructura i reposen el balast perquè tot funcioni adequadament, un pas a nivell, dues plaques giratòries de vagons i els baixadors del Pont de Pineda i del Pont de Senyals.

Ara que ja coneixes les nostres activitats i espais... a què esperes per venir?

Vine a gaudir del Museu del Ferrocarril de Catalunya!