El Museu aposta per la sostenibilitat

El sostre de l’edifici de recepció i benvinguda del Museu s’ha convertit en l’emplaçament de les noves plaques solars. Avancem cap a un espai més sostenible.

La instal·lació d’aquesta forma d’autoconsum permetrà abastir d’energia la nova exposició permanent de 1500m2  que se situarà a les naus històriques recuperades. La inauguració està prevista pel mes d’octubre d’aquest mateix any, dins del context de celebració del 175è aniversari del primer tren peninsular. La necessitat de consum energètic per mantenir els espais visitables és indefugible, però l’opció de minimitzar-lo el màxim possible existeix. Per això, el Museu vol contribuir la reducció d’emissions i aportar un granet de sorra a la lluita contra el canvi climàtic.

El sector ferroviari històricament té consciència de sostenibilitat, hem de tenir en compte que el ferrocarril és el sistema de transport més sostenible. Així doncs, el Museu participa d’aquesta consciència amb iniciatives com l’esmentada en aquesta notícia i segueix la línia de la Fundació de Ferrocarrils que el gestiona. La qual, ja compta des d’aquest any amb una instal·lació del mateix estil a l’edifici del Palau de Fernán Núñez de Madrid, la seu de l’entitat.