El Museu presenta La Colla del Xiu-xiu!

A partir d’aquest mes d’agost, en les properes iniciatives del Museu, nous personatges s’uniran al Víctor, el protagonista de les publicacions infantils de “La col·lecció de Contes del Tren” del Museu, i a la seva amiga Carlota. Acolliran a les famílies des de l’espai La Petita Estació de Vilanova, al costat de la recepció del Museu.

La Colla del Xiu Xiu és el grup de nous personatges del Museu que acompanyaran als més petits a descobrir el món dels trens i la col·lecció del Museu. Les il·lustracions recreades en format 2D i animades en gif, representen diferents elements del sistema ferrocarril. Aquesta inspiradora colla ferroviària, encapçalada per les figures infantils del Museu, el Víctor i la Carlota, també està formada per: el Tirafons, el Balast, el Carbó, la Roda, el Raili, la Luci, el Crossi, el Senyal.

Una creació producte de l’esperit educatiu i col·laboratiu dels nous personatges

La peculiaritat d’aquestes noves figures de La Colla del Xiu Xiu és que gran part van ser creades pels estudiants universitaris de l’EPS, el semestre internacional de l’UPC de Vilanova i la Geltrú, amb el què col·labora el Museu des de fa més de deu anys. En concret, els estudiants de l’any 2020, el de la pandèmia, amb els que es va fer un tutoratge online durant sis mesos.

Les animacions actuals i els nous personatges, han estat dissenyats per la Clara Castelló, alumna de l’Escola Municipal d’Art i Disseny de Vilanova i la Geltrú (EMAiD), que ha realitzat les seves pràctiques a l’àrea d’Educació del Museu.

És la vocació educadora i col·laborativa d’aquest equipament cultural la que impulsa la cooperació amb diferents escoles i institucions educatives, per tal d’oferir una experiència dins del món professional a l’alumnat que els permeti complementar els seus estudis i rebre les seves creatives aportacions. És el que s’ha fet durant el curs 2022-2023 amb l’EMAiD de Vilanova i la Geltrú cooperant amb el seu programa de pràctiques. La Clara ha fet diverses tasques d’assistència al producte gràfic i Interactiu amb vídeos per a infants d’Infantil i Primària i paquets gràfics per a la comunicació de noves activitats i productes de la botiga del Museu.

La presentació de La Colla del Xiu Xiu, començarà aquest agost i s’incorpora als diferents projectes del Museu adreçats a famílies i escoles. Es tracta d’un joc de MEMORY que podran realitzar les famílies que visitin aquest estiu. A la tardor hi haurà noves propostes per poder gaudir d’aquesta oferta per a nenes i nens.