Menció honorífica al Festival Punto y Raya

El Museu ha estat guardonat amb una menció honorífica al Festival Punto y Raya JUNIOR, per una de les propostes presentades en col·laboració amb l’escola El Cim de Vilanova.

CINETREN II, l’obra dels alumnes de 3r d’ESO, de l’artista Rafa Castañer i del desenvolupador digital Joaquim Moya,  representa de manera abstracta la narrativa d’un viatge en tren. El curt presentat és el resultat del treball realitzat durant un taller on els joves, a partir d’un element tècnic com és el Talgo, experimenten i aprenen sobre l’abstracció, . Durant tot el procés van comptar amb l’acompanyament dels professionals Castañer i Moya.

L’altra obra presentada, CINETREN I, va ser resultat de la mateixa activitat, però amb uns altres alumnes de El Cim. En aquest cas, l’element tècnic del qual partien per treballar, era una locomotora de vapor. Ambdós curts es poden consultar al perfil de YouTube del Museu.

El Festival Punto y Raya JUNIOR s’ha celebrat aquest any per cinquena vegada i pretén apropar a les noves generacions la ciència i l’art abstracte. És un esdeveniment mundial organitzat per la MAD (Moviment d’Alliberament Digital), on participen representants de diferents països. Cada any es celebra a una ciutat diferent. Aquesta edició passada del 2023 es va desenvolupar a Breslavia (Pólonia).

Per la següent edició, que se celebrarà a Portugal, el Museu té previst tornar a participar conjuntament amb un altre centre educatiu de Vilanova, l’escola Pia. Es farà el taller aquest curs 2023-2024, per presentar els resultats el juny de l’any vinent.