Nou Espai Educatiu

El Museu ja ha iniciat els treballs d’implantació del seu nou Espai Educatiu Inclusiu. Els tallers que es desenvoluparan al seu interior està previst que comencin a funcionar el proper mes d’octubre, es a dir, a partir del curs 2023-2024.

El nou projecte, que ha estat possible per una subvenció bianual del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Ferrocarrils de la Generalitat i recursos de la Fundació que gestiona el Museu, segueix la línia estratègica dels últims anys que pretén aconseguir un equipament patrimonial accessible. Així doncs, tant les obres de construcció com el plantejament de les activitats estan pensats amb aquest objectiu.

L’espai utilitzat per aquesta nova àrea educativa es troba a l’exterior del Museu, on es transformaran tres antics contenidors de mercaderies en una aula amb tots els equipaments necessaris. De manera que, s’ha dedicat la primera fase de l’obra a crear un accés inclusiu per aquest espai. Una passarel·la que facilita el trajecte entre l’edifici principal i l’aula, permetent que s’hi pugui accedir per l’espai obert de la Rotonda sense la necessitat de trepitjar les pedres que constitueixen el sòl exterior.

Els tallers i les activitats estaran adreçades tant al públic general i famílies com al públic escolar. La base de desenvolupament de les dinàmiques té en compte la diversitat funcional i cobreix les necessitats de tots els col·lectius, per tal de fer les activitats inclusives. A més a més, s’aconseguirà una aula innovadora que tindrà com a objectiu que els visitants aprenguin divertint-se. La tecnologia i les noves estratègies educatives proactives seran el centre dels mètodes d’aprenentatge. Es millorarà i ampliarà l’experiència del públic. Serà més interactiva.

Tot el conjunt d’accions requerides per a la creació de la nova aula educativa s’engloben en una imatge que unificarà l’espai. El patrocini de Ferrocarrils de la Generalitat donarà nom i representació a l’àrea, tindrà visibilitat externa i interna. Sota el nom d’Espai Educatiu Ferrocarrils i amb l’estètica de la institució, es farà un revestiment dels contenidors i de tots els materials necessaris per les activitats.