Benvingut “Xatonet”, el cotxe de passatgers construït pels voluntaris del MFC

Al mes de novembre, el Museu del Ferrocarril de Catalunya va començar una iniciativa per tal de buscar-li nom a un vehicle construït pels nostres voluntaris. En aquest enllaç podeu consultar la campanya i al nostre blog trobareu més informació i imatges.

Es tracta d’un petit cotxe de viatgers que aplega tot un recull de peces originals i que serveix per tal de poder realitzar petits trajectes per l’interior de les nostres instal·lacions, complint l’objectiu que tots els visitants gaudeixin de l’experiència de viatjar en un vehicle de fusta i ferro que s’assimila als que antigament recorrien les vies del país.

D’entre totes les propostes que s’havien recollit, l’equip que gestiona el museu es va reunir i va escollir tres finalistes:

-“Xino-xano”

-“Geltrudis”

-“Xatonet”

Des del MFC volem agrair la gran acollida que va gaudir la proposta i l’alt nombre de butlletes dipositades, que va superar amb escreix les quatre-centes! També volem remarcar la dificultat que vam trobar a l’hora d’escollir el nom guanyador, ja que totes les propostes ens van semblar molt atractives, inspiradores i interessants.

Volem agrair a tots els components dels Socis i Col·laboradors (SiC) [Incrustar] del Museu per fer possible que el MFC continuï esdevenint una institució capdavantera en la preservació del patrimoni ferroviari del país, un patrimoni que es de tots i de tothom, cada vegada més accessible i adaptat a les necessitats del segle XXI.

Més informació al nostre blog