Cinc dies de celebració al MFC per l’aniversari del tren al nostre país!

A l’octubre sempre celebrem una data molt especial per nosaltres, l’aniversari del Tren, on commemorem l’arribada del ferrocarril al país. Ho farem amb unes jornades que duraran cinc dies i serviran per apropar al públic general  la història del ferrocarril i les seves peculiaritats i beneficis.

Gràcies a l’impuls de Miquel Biada i Bunyol i altres empresaris de l’època com José María Roca es va construir una línia de ferrocarril d’escassos 28,6 kilòmetres entre Barcelona i Mataró, la qual acabaria suposant un abans i un després en la història del país i un pas de gegant per a la industrialització i modernització del territori i la seva economia.

Al Museu del Ferrocarril de Catalunya (MFC), conservem l’única rèplica existent de la primera locomotora que va córrer per la Península Ibèrica, anomenada popularment Mataró, construïda expressament per a la celebració del centenari l’any 1948. Durant aquests dies, podrem gaudir amb ella i conèixer-la més a fons a partir de les activitats que hem preparat, que en són un bon recull i començaran el dia 28 d’octubre i acabaran el dia 1 de novembre, cloent un mes assenyalat.

Entrevista Ana Grande (Museu del Ferrocarril)

Aquí tenim el total de les activitats que hem programat expressament perquè puguis fruir d’aquesta fita, les quals tindran caràcter gratuït amb l’entrada i no caldrà reservar-les amb antelació:

Divendres 28

10 h-14:30 h Jornada de Portes Obertes per a tots els visitants, en l’horari del Museu.

12:00 h Visita comentada, TRENexperiències: Toca la Mataró!

Amb aquesta visita ens pararem a conèixer la Mataró. Farem servir uns recursos que ens ajuden a tots a entendre el seu funcionament.

Dissabte 29

11:00 h ConteTREN, Víctor i la Petita Teresita

Activitat familiar amb uns protagonistes molt especials: el Víctor que, en aquesta ocasió, parla amb la “Teresita”, una petita locomotora de vapor.

11:30 h A 13:30 h Activitats a “L’Estació Petita de Vilanova”

(Recrea la teva pròpia estació, Les finestres de Vilanova. Descobreix amb el Víctor i la Carlota, Emporta’t el teu kit de Cap d’Estació.)

12.30h Visita comentada, TRENexperiències: Els viatges de luxe.

Veniu a viure l’experiència de viatjar en trens de luxe i conèixer els nostres cotxes saló.

17:00h Visita comentada, TRENexperiències: Què és i com funciona un Pas a Nivell?

Aquest conjunt d’elements d’un Pas a Nivell fou clau per a garantir la seguretat de les persones. Va ser una de les primeres tasques professionals de les dones al ferrocarril i aquí veureu com funcionava.

Diumenge 30

12 h Intelino a Vilanova.

El tren programable per a fer el teu propi sistema de circulació. Nosaltres t’ensenyem com fer-ho.

11:30 h A 13:30 h Activitats a “L’Estació Petita de Vilanova”

Recrea la teva pròpia estació, Les finestres de Vilanova. Descobreix amb el Víctor i la Carlota, Emporta’t el teu kit de Cap d’Estació, etc.

12:30 h Visita comentada, TRENexperiències: El tren TALGO, el gran canvi en el món del viatge al segle XX. El primer tren Talgo II que va funcionar el 1950 es troba exposat a la Gran Nau. En el seu moment va ser tota una revolució per les innovacions tecnològiques i de confort que incorporava.

Dilluns 31

Obertura del Museu de manera especial en horari de 10 h a 14 h.

12.30 h Visita comentada, TRENexperiències: Harlan, més que un tren.

Els primers trens que arriben a Vilanova, porten avenços i progrés. Puja per conèixer-los.

Dimarts 1

12 h Intelino a Vilanova, el tren programable per a fer el teu propi sistema de circulació. Nosaltres t’ensenyem com fer-ho

Vine a “La Casa dels Trens” per celebrar aquest dia tan important, t’hi esperem!