El Museu participarà a l’edició 2023 a Breslau del “Punto y Raya JUNIOR Festival”

El Museu del Ferrocarril de Catalunya participa a l'edició 2023 del “Festival Punto i Raya JUNIOR” de Ciència i Art Abstracte els tallers estaran a càrrec del músic i animador Rafa Castañer i dirigits a alumnes de les dues classes de 3r d'ESO de l'Escola El Cim de Vilanova i la Geltrú.

El Museu del Ferrocarril de Catalunya participa a l'edició 2023 del “Festival Punto i Raya JUNIOR” de Ciència i Art Abstracte, un esdeveniment mundial que llança la seva quarta Convocatòria adreçada a nenes i nens de fins a 13 anys. Es tracta de l'únic festival internacional que existeix dedicat a la ciència i l'art abstracte en moviment i el Museu serà l'encarregat de representar al nostre país. Organitzat per MAD (Moviment d'Alliberament Digital). El Museu va acollir dos tallers el 22 de setembre explorant espais i la col·lecció des de la perspectiva de l'abstracció, creant un discurs que interrelaciona art, ciència i cultura.

Els tallers van estar a càrrec del músic i animador Rafa Castañer i dirigits a alumnes de les dues classes de 3er. Curs d´ESO de l´Escola El Cim de Vilanova i la Geltrú. Les obres resultants seran curtmetratges col·lectius de vídeo i animació, que posteriorment participaran al “Punto y Raya JUNIOR Festival” a Polònia el 2023.

Durant els tallers també s'enregistraren imatges per a la realització d'un making-off de tot el procés, ja que documentar-lo –especialment quan es treballa en la creació experimental amb nenes i nens– és tan important com el mateix resultat.

Podeu veure part de la feina dels tallers en aquests enllaços:

CINETREN 1

CINETREN 2

La quarta edició del PUNTO i RAYA JUNIOR Festival tindrà lloc al juny 2023 a Breslau, Polònia, amb entrada lliure i gratuïta.

“Punto y Raya Festival“

En aquest enllaç es pot veure un resum del projecte Catalunya Abstracta 2021:

El Sistema de Museus de la Ciència i la Tècnica (mNACTEC) xarxa de Museus de patrimoni industrial a què pertany aquest Museu, ha participat en anteriors edicions del festival.

Per al seguiment del projecte, trobareu al nostre web un apartat específic. També si voleu podeu fer les vostres reserves del nostre Programa Educatiu Escolar.