El fris escultòric de Julio Bono Peris s’exposarà al Museu

Un nou element artístic arriba al Museu. El fris escultòric de Julio Bono Peris, que fins ara ha decorat la via zero de l'estació de Sants, serà traslladat al Museu per exposar-se a la via de contorn a continuació de l'obra de Josep Maria Subirachs. Els treballs van començar aquest gener i tenen una previsió de quatre mesos per a la primera fase.

L’estació de Barcelona Sants ha iniciat el seu projecte de transformació que suposa canvis tant al seu entorn urbà com a les infraestructures internes de l’equipament. De manera que, la reubicació del mural ceràmic de Julio Bono, s’emmarca en aquest context d’obres d’adaptació i reconfiguració funcional de l’estació barcelonina.

El fris és un mosaic de peces de ceràmica esmaltada de gra format amb relleu i rajoles llises també fetes de ceràmica esmaltada. La decoració representa una composició abstracta amb cercles i semicercles de simbolisme cosmològic. I, pel que refereix al pigment, la gamma de colors és rica, ja que sobre el fons blanc trobem tonalitats vermelles, verdes, grogues, ocres i marrons.

Juntament amb l’obra de Josep Maria Subirachs, forma part del relat principal sobre les arts plàstiques del Museu del Ferrocarril de Catalunya. La relació que guarda l’art amb el ferrocarril és transcendental. Existeixen moltes estacions ferroviàries que són considerades monuments històrics i altres que exposen obres d’art que ambienten els espais.