El ferrocarril i les persones

“El Ferrocarril i les Persones” posa títol a la xerrada d’Eduard Martínez, aficionat, activista i divulgador del Patrimoni Industrial, que abordarà l’impacte del ferrocarril, un mitjà de transport que va sorgir al segle XIX, en les vides humanes. Es farà el dimecres 20 de setembre a les 18:30h a l’espai de la rotonda del Museu i serà oberta a tothom.

Mitjançant un recull d’imatges, algunes extretes de les xarxes socials i d’altres d’arxius, a la xarrada es mostrarà un recorregut visual de l’empremta que el ferrocarril ha deixat a les persones que, d’una manera o altra hi han estat relacionades. Eduard ens resumeix les fotografies que construeixen el relat, les quals són l’evidència tangible de la temàtica que tracta:

Les imatges capturaven moments significatius, reflectint les emocions, les aventures i els canvis que el ferrocarril portava a les persones i les seves comunitats.

Així, podrem veure com el ferrocarril es convertia en una porta per fer realitat els somnis de les persones i descobrir-les nous escenaris. Durant la xerrada, Eduard Martínez ens animarà a explorar les històries personals dels treballadors que van contribuir al desenvolupament del ferrocarril; també, com aquest invent de la revolució industrial va influir en les vides de les famílies dels ferroviaris i en les comunitats que els envoltaven. Ens transportarà al moment que les estacions de tren van esdevenir centres urbans i socials crucials i per acabar, parlarà dels viatgers que han utilitzat els trens per connectar amb altres llocs i persones.

Eduard Martínez és animador sociocultural i mestre de formació laboral, a més de dedicar-se a la divulgació del Patrimoni Industrial en general i el ferroviari en particular. Provinent d’una família de tradició ferroviària, busca sempre la vessant social d’aquest patrimoni.