La marxa ciclista clàssica La Pedals del Foix arranca des del Museu del Ferrocarril de Catalunya

El dia 24 de setembre l’espai de la Rotonda s’omplirà de ciclistes clàssics, protagonistes d’aquest esdeveniment anual que celebra la 37a edició. Aquesta cursa ciclista de bicicletes clàssiques, enguany tindrà la seva sortida i arribada al Museu. Arrancaran a primera hora del matí per acabar assolint la ruta pel Gran Penedès de 65 km.

A l’inici, accediran a la Rotonda per agafar els dorsals i el material publicitari que inclou la inscripció: bossa, gorra, bidó, buf, dorsal de bicicleta, galetes, suc, tres avituallaments dos en ruta i un a l’arribada més la medalla de finisher. Amb tot, no és cap competició, és una trobada-concentració per gaudir de la bicicleta, del paisatge i fer amics.

La pedals és una ruta cicloturista exclusiva per a bicicletes clàssiques de carretera, anteriors a l’any 1987, amb Pedals de Clip (rastrals), cablejat de fre per sobre del manillar i manetes de canvi al quadre. Aquesta modalitat de cicloturisme clàssic ja fa molts anys que funciona a altres països d’Europa, especialment a Itàlia i a França, on fa temps que s’organitzen marxes d’aquest tipus i aglutinen molts ciclistes.

Per al tancament, a més d’un aperitiu, els participants tindran la sorpresa musical amb l’acompanyament del grup Apocadixie (@apocadixie), una banda de jazz tradicional, que posarà el punt final a la trobada.