Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Cičncia, 11 de febrer

El Museu del Ferrocarril de Catalunya pretén incentivar els estudis de les branques de ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques, conegudes com a STEAM. Aquest dissabte 11 de febrer, quan se celebra el Dia internacional de la Nena i la Dona en la Ciència, volem fer especial èmfasi en el paper que les dones han tingut en l’evolució d’aquests estudis, alhora que promoure en elles les vocacions científiques i tecnològiques.

Amb motiu d’aquest Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, el Museu ha preparat un seguit d’activitats especials adreçades a les famílies, que tenen com a objectiu acostar aquest món tan apassionant als infants, per tal de promocionar i donar a conèixer aquests coneixements.

Des d’aquest dissabte i fins a finals d’abril, el Museu disposarà d’una rèplica d’un tren inspirat en el primer que va recórrer la línia Barcelona-Vilanova, una de les línies més transitades de Rodalies de Catalunya. Una locomotora del tipus “Carolina”, reproducció en petit de les primeres màquines construïdes als EUA que van arribar a Europa al segle XIX, en concret a Vilanova i la Geltrú, fa més de 140 anys. La col·laboració de l’Ajuntament de la ciutat i de l’associació que custodia aquest tren, ha estat determinant per a la cessió al Museu. Aquest material forma part d’un dels vuit balls de la “Cercavila de l’Imaginari” de Vilanova i la Geltrú, i amb el que cada any més de 250 nenes i nens recorden les tradicions i les històries més rellevants de la seva ciutat. A les instal·lacions museístiques es desenvoluparan activitats per aprendre sobre ferrocarril i història local, posant la tecnologia ferroviària al centre de les actuacions.

Com espai de divulgació de l’impacte de la mobilitat en tren des de la seva aparició i promotors dels estudis en matèria ferroviària a la capital del Garraf com el Màster de Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica de l’UPC o del Cicle mitja de Manteniment de Vehicles, el Museu vol ser un punt educatiu de referència dels estudis de ciència i tècnica. En aquest cas, a través de les noves activitats familiars que hem dissenyat, volem contribuir al fet que les futures generacions decideixin emprendre un camí lligat a aquestes branques de coneixement, remarcant l’interès i necessitat d’incrementar la presència de les dones.