El Museu celebra el 50 aniversari del Congrés MOROP

L'any 1972 va ser possible reunir una gran col·lecció de locomotores per tal que els aficionats poguessin gaudir d'aquests elements que tantes vegades veiem al servei de la ciutadania.

Aquest any celebrem el cinquantè aniversari del XIX congrés de Modelistes Europeus del Ferrocarril (MOROP) que va suposar la gènesi del Museu del Ferrocarril de Catalunya. Vilanova i la Geltrú és un municipi que posseeix una gran tradició ferroviària, un món que ha estat sempre estretament lligat a la vida de la ciutat i al seu caràcter. Des del segle XIX fins als nostres dies la capital del Garraf amb el seu port i indústria ha esdevingut un punt estratègic de gran importància situat al bell mig entre la Ciutat Comtal i Tarragona.

Donades aquestes condicions i la infraestructura existent, l'any 1972 va ser possible reunir una gran col·lecció de locomotores per tal que els aficionats poguessin gaudir d'aquests elements que tantes vegades veiem al servei de la ciutadania, però rara vegada podem interactuar-hi de forma activa.

Amb aquest congrés es va acostar el món ferroviari al públic, un món apassionant però alhora desconegut. Per aquest motiu des del Museu s'han preparat un seguit d'activitats per tal de commemorar aquesta gran fita. Dimarts dia 13 i Diumenge dia 18 se celebrarà amb molta il·lusió el que considerem que és un dels punts d'inflexió per a la preservació, protecció i difusió de l'extens patrimoni ferroviari català i estatal, posant en marxa algun dels vehicles de la col·lecció i fruint dels fons del Museu, les vies i la bona companyia.

Els socis de les Associacions d’Amics del Ferrocarril estan invitats, presentant l’acreditació corresponent.