El Consell Assessor del Museu del Ferrocarril de Catalunya obre l’any 2024

El Consell Assessor del Museu del Ferrocarril de Catalunya va celebrar la seva segona reunió el passat dilluns 15 de gener, on es va fer balanç del 2023 i es van exposar les línies estratègiques i els objectius establerts pel 2024.

La reunió va iniciar amb la revisió de l'exercici 2023, un any que va destacar per la inauguració dels nous espais del Museu amb la proposta  “Viatge en el Tren del Temps" i la commemoració del 175è aniversari del primer ferrocarril peninsular. Aquestes iniciatives van contribuir significativament als resultats positius experimentats per l’equipament.

D'altra banda, es van presentar les línies estratègiques i les accions previstes per enguany. En aquest punt, es va donar a conèixer als membres del consell el Pla d'Actuació del Museu per al 2024, on hi destaca la voluntat de publicar les bases d’un concurs arquitectònic per cobrir els vehicles històrics que es troben a l’exterior de la rotonda i la nova organització del centre.

Un dels temes claus de la reunió va ser la capitalitat del ferrocarril a Catalunya. Es va exposar el lideratge de l’Ajuntament en la creació d’un nou òrgan de cooperació per a les diferents accions que es desenvoluparan.

Els participants en el Consell van ser Sònia Blasco, Cap de Servei de Museus del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Teresa Llorens, primera Tinent d’Alcaldia; Marisa Zaragozá, directora de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova; Jordi Medina, expert en museologia; Ana Requejo, museòloga i responsable de diversos projectes realitzats al Museu; Adrián Fernández, director gerent de la Fundació de Ferrocarrils i Pilar García, directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya.

La presidència del Consell Assessor recau en el director gerent de la Fundació de Ferrocarrils, Adrián Fernández, i va actuar com a secretari Francesc Adrià, Tècnic d’Educació del Museu. Es va acordar la data de la propera reunió a dimarts 4 de juny de 2024.