El Museu del Ferrocarril de Catalunya proposa un “Viatge en el tren del temps”

L’any 2023 se celebren els 175 anys del tren a la península. En concret el 28 d’octubre es commemora l’aniversari de la primera circulació a la península, de Barcelona a Mataró. El Museu del Ferrocarril de Catalunya a partir d’aquesta data, ofereix la possibilitat de realitzar un apassionant “Viatge en el tren del temps” a les seves instal·lacions històriques.

El viatge que proposa el Museu és un recorregut únic del passat fins al futur en què viatgers i professionals del ferrocarril seran els principals protagonistes. Un viatge que brindarà l’ocasió de conèixer millor la significació del tren en la configuració de la contemporaneïtat; des de la llibertat de moviment, la transmissió de les idees i fins la democratització dels desplaçaments, van lliscar sobre carrils. Des de la construcció de les primeres línies, el tren va mobilitzar el món i ha sigut i és font d’inspiració i progrés.

S'ofereix l’oportunitat de viatjar en el temps a través de cinc estacions diferents, començant per la més emblemàtica de Barcelona, la de França.

El Museu que gestiona la Fundació de Ferrocarrils on estan representades les principals empreses públiques del sector, obrirà al públic les seves naus històriques el dissabte 28 d’octubre per commemorar el 175 aniversari a través d’un singular “Viatge en el tren del temps”. Una obertura museogràfica que suposa, després d’anys de treball,  el gran salt de la seva història i que permet consolidar-se com un sòlid actiu lúdic i patrimonial al servei de les persones i referent del ferrocarril al territori.