La Copa Amèrica i altres activitats de setembre

Al setembre l’activitat al Museu no s’atura. S’amplien horaris els dies 14, 15, 16 i 17 de setembre amb motiu de la Copa Amèrica que se celebrarà a la ciutat. Obrirà matí i tarda les dates esmentades i es faran activitats per a tota la família. Per altra banda, aquest mes hi ha altres esdeveniments destacables vinculats al 175è aniversari del tren.

La primera regata preliminar de la 37a Copa Amèrica arriba a Vilanova, atraient a un gran nombre d’atletes i aficionats de l’esport nàutic que ompliran els carrers de la ciutat. Llavors, per tal de cobrir amb garanties l’oferta cultural, des del Museu, en col·laboració amb l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, s’ofereix una ampliació d’horaris durant els quatre dies de competició. L’obertura de portes al públic serà de matí i tarda, de 10h a 14:30h i de 16h a 19:30h.

És més,  al llarg del mes de setembre el Museu estarà molt actiu amb diferents esdeveniments destacables:

• Diumenge 3, torna la Mataró en marxa, l’activitat familiar més esperada del Museu, la qual et transporta al segle XIX per convertir-te en el maquinista de la primera locomotora peninsular.
  • Dimecres 20 tindrà lloc la xerrada El ferrocarril i les persones de la mà d’Eduard Martínez, director de l’Associació per la Preservació de la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders.
  • Diumenge 24, la Rotonda del Museu es converteix en la meta de La Pedals del Foix. La cursa ciclista clàssica donarà el tret de sortida i acollirà l’arribada dels esportistes a les instal·lacions esmentades.
  • Dimecres 27 es podrà assistir a la presentació del llibre "El Hechizo del Tren", a càrrec de l’autor Johari Gautier. L’obra reconstrueix la gesta d'uns homes que, des d'un principi, van apostar-ho tot per convertir el nostre territori en una gran vitrina ferroviària i tecnològica.