Visita de la Delegada del Govern a Catalunya, Maria Eugènia Gay Rosell

El passat divendres dia 27 de gener el Museu del Ferrocarril de Catalunya va rebre la visita de la Delegada del Govern a Catalunya, Maria Eugènia Gay Rosell.

La visita va servir per mostrar la gran transformació que el Museu està duent a terme i poder remarcar la millora qualitativa de tots els seus espais i serveis, la qual ha comportat que es posicioni com un centre patrimonial de referència al país. La finalitat, es continuar esdevenint un equipament cultural que inviti a la reflexió i estimuli l’esperit crític dels seus visitants, sempre mantenint com a protagonista el ferrocarril i les millores que ha comportat per al benestar de les persones.

Per aquesta raó, després de donar a conèixer el resultat de les obres de rehabilitació i ampliació que s’han executat, així com exposar els trets de la nova museografia que es vol inaugurar coincidint amb el 175 aniversari del primer ferrocarril peninsular, la directora del Museu va expressar la voluntat de dotar de continuïtat a aquestes accions. També va traslladar a la Sra. Gay Rosell un dels objectius marcats: l’elaboració d’un concurs arquitectònic d’idees per cobrir les locomotores de la rotonda que avui no gaudeixen de protecció contra els elements meteorològics, així com la pavimentació de les vies exteriors per aconseguir l’accessibilitat plena a tots els indrets del Museu. Aquesta empresa, juntament amb totes les millores que s’han anat duent a terme, servirà per acabar de projectar al MFC com un dels equipaments patrimonials dedicats a la cultura ferroviària més punters d’Europa.

El 2023 és un any de celebració, on rememorarem la primera vegada que els camins de ferro van canviar per sempre el nostre territori i la manera que tenim de relacionar-nos.

El tren va ser l’antídot a la desconnexió i és per aquest motiu que el present curs està plegat de reptes, transmetre l’esperit de 1848 al Museu i a les necessitats de la societat actual, on gaudir d’un espai més social i sostenible que mai. El viatge en el qual ens trobem immersos és un projecte de present amb visió de futur, un vehicle per avançar cap a l’assoliment de la societat equitativa i justa que volem pel segle XXI.