Nou vehicle per viatjar pel Museu del Ferrocarril de Catalunya

El Museu compta amb un nou vehicle en actiu al Museu

Al primer semestre del 2022 van finalitzar els treballs de construcció d’un cotxe de passatgers per part dels membres de l’Associació de Socis i Col·laboradors del Museu (SiC) per ser acoblat a la locomotora de vapor “Cuco” 020-0232 (MZA 602) o al Tractor de maniobres 301-012-1 i així  poder experimentar la màgia d’un recorregut amb tren dins de les històriques instal·lacions vilanovines. Els propers dilluns, 8 i 22 d’agost, de 10.15 a 12.15h es posarà en funcionament amb el Tractor conegut com “MeMe”.

Cap de les dues màquines disposa d’espai suficient per a que els visitants puguin anar dins de la cabina, com en el cas de la locomotora “Mataró”, de manera que els voluntaris van construir aquest vehicle artesanalment amb elements nous, d’altres del taller de Renfe a Vilanova i històrics que es trobaven al Museu. Disposa de dos bancs situats a banda i banda del passadís central en el que poden viatjar fins a 10 persones i la seva estructura de fusta es troba sobre una plataforma que es fa servir per portar bobines de cable de electrificació ferroviària.

Aquest material rodant de nova construcció pretén aconseguir que les persones gaudeixin d’una vivència única en la línia de fer del Museu un espai divulgatiu experiencial, on les persones es vinculin a través dels sentits.