Col·laboracions que van més enllà del Museu!

Col·laboració en la incentivació de la lectura

Les biblioteques de les comarques del Penedès i el Garraf han posat en marxa una iniciativa en format de concurs, que durarà fins al 5 de maig, per fomentar la lectura entre els adolescents, i incentivar l'ús de les noves tecnologies relacionades amb els llibres i la difusió cultural. El Museu i Rodalies de Catalunya han volgut participar en aquest concurs que es basa en un joc ambientat en un viatge fictici amb tren a través dels llibres. Els estudiants que participin han d'escollir el destí, i cada estació fa referència a un llibre diferent, de manera que han de triar la línia per la qual anar.

Després de conèixer cada línia i escollir l'estació, els estudiants començaran el seu recorregut amb els llibres, i per cada llibre llegit, la biblioteca marcarà el seu bitllet. Per confirmar que l'han llegit, hauran de respondre un enigma. A més, podran canviar de línia sempre que vulguin per arribar a l'estació triada, l'objectiu és arribar a la destinació! Els premis que es donen al final del concurs són individuals per a les noies i nois participants. Gràcies a l'aportació de Rodalies de Catalunya - Renfe, aquest any es premiarà també a una escola, en aquest cas l'hagi aportat major nombre d'estudiants, és a dir, la que hagi incentivat més a la lectura, així que podran comptar amb 'bitllets de tren per tota una classe!

Juegos en línea y sostenibilidad. TRENrolla-T

El Museu us anima a construir els vostres propis trens a casa i personatges molt característics del món del ferrocarril, alhora que feu reciclatge. Només heu d'entrar a la nostra web i buscar TRENrolla-T a l'apartat de jocs. De moment, podeu construir la locomotora Mataró i un fogoner.

Molt aviat es disposaran els tutorials i fitxes per confeccionar altres vehicles com aquest Euroduplex i l'Ave S-100 que realitzen trajectes internacionals. La col·laboració de Renfe-Sncf en Cooperació ha estat essencial per poder oferir aquesta oportunitat de crear aquests trens.

A més, en els últims mesos hem anat utilitzant aquest i altres elements en les xarxes socials per a fer concursos i oferir diferents premis, sempre vinculats al transport per ferrocarril.

Encara hi sou a temps per participar en el concurs del mes de març! Podeu guanyar un pack de dues Bitllets Combinats de tren + entrades a PORT AVENTURA, per la col·laboració de Rodalies de Catalunya. Per participar només has d'entrar al nostre Facebook o Instagram i respondre la pregunta que us plantegem. Molta sort!

Primeres proves de les noves propostes educatives

El passat 14 de març es va realitzar una primera prova pilot per decidir la viabilitat de programar visites de grups escolars a instal·lacions ferroviàries en actiu, en aquest cas, al servei d'Alta Velocitat entre Barcelona i París. A l'estació de Sants, els alumnes de l'ESO de l’Escola El CIM de Vilanova i la Geltrú van conèixer el tren Euroduplex, moments abans de la seva sortida en direcció a França.

Aquest curs escolar, entre les diverses propostes de col·laboració que el Museu i Renfe-Sncf en Cooperación estan desenvolupant, s'ha introduït la possibilitat d'assajar aquestes visites didàctiques per a la seva implantació definitiva en el programa educatiu del Museu de cara als propers cursos. L'objectiu final és donar a conèixer el ferrocarril de les diferents èpoques i, en concret, els avantatges del transport col·lectiu entre els més joves. En la visita que es va realitzar, a més del descobriment dels trens internacionals i dels serveis que presta, es van mostrar els diferents enclavaments d'una gran terminal de viatgers i els alumnes també van tenir l'oportunitat de viatjar amb Rodalies de Catalunya. La prova va concloure satisfactòriament, gràcies a la col·laboració dels operadors implicats i de diferents persones de les diferents àrees de Renfe. En els propers mesos s'ha previst realitzar noves propostes educatives que permetin al Museu oferir una proposta més àmplia d'apropament al món del tren.

Altres col·laboracions

Des del començament del procés d'obres en què està immers el Museu, l'empresa Espais 360, S.L. està treballant i col·laborant activament per recollir imatges fixes i en moviment de tots els espais i els canvis que es van produint. Tot aquest material servirà en un futur com a memòria i evolució d'aquest període, alhora que una potent eina de difusió.