Vine a conèixer l’Espai Talgo

Al Museu del Ferrocarril cada any celebrem l’arribada de la primavera com es mereix. I enguany, que complim 25 anys, també us tenim preparades unes quantes novetats.

Obertura del nou espai expositiu Espai Talgo

El Museu del Ferrocarril de Catalunya compta amb la col·lecció de vehicles Talgo més important que existeix. A partir del 31 de març podreu conèixer-la en profunditat en el nou espai expositiu dins el Museu: l’Espai Talgo.

L’aparició dels “trens Talgo” el 1950 va significar una autèntica revolució en el transport ferroviari.

Amb la creació del nou Espai Talgo volem destacar el paper innovador i avantguardista de la tecnologia espanyola de Patents Talgo en el disseny i fabricació de trens de passatgers i de material ferroviari de llarga distància.

Les principals fites tecnològiques van començar amb les composicions de cotxes curts, d’alumini i més baixos que els tradicionals; seguir amb la incorporació de l’”ample variable” al seu sistema de rodament, i continuen amb l’última generació de trens d’alta velocitat.

Aquests trens es van concebre des del principi amb l’objectiu de millorar la seguretat, la sostenibilitat, la qualitat, el confort dels viatgers, els temps de recorregut i l’eficiència operativa i econòmica de l’explotació.

El nom “Talgo” prové de les sigles de “Tren Articulat Lleuger Goicoechea Oriol”, en atenció al seu inventor, l’enginyer Alejandro Goicoechea, i al financer que va recolzar les seves investigacions i la fabricació dels primers trens construïts amb aquest sistema, José Luis Oriol Urigüen. Tots dos van formar l’empresa en 1942.

Actualment Renfe utilitza branques Talgo en part o la totalitat dels seus serveis Altaria, Alvia, AVE, Euromed i Talgo. Es poden trobar també aquests trens als Estats Units, Alemanya o Kazakhstan.

Chuggington torna al Museu

Del 21 de març al 23 d’abril, tornarem a tenir els nostres amics de la televisió al Museu. Oferirem un 5% de descompte en la compra de joguines Chuggington i sortejarem un playset entre tots els que deixeu la vostra butlleta a la recepció.

Photocall a l’exterior del Museu

Voleu tenir un record del Museu? A partir del 31 de març podreu acostar-vos al photocall que tindrem instal·lat a fora del Museu per fer-vos una fotografia amb les nostres locomotores de fons. És la imatge ideal per felicitar els 25 anys del museu, no creieu? Compartiu-la a les xarxes socials amb el hashtag  #25MFCVilanova.

Horaris especials Setmana Santa

Recordeu que els dies 3, 4 i 5 (divendres, dissabte i diumenge) d’abril, obrim també a la tarda: de 10:30 a 14:30 i de 16:00 a 18:30 hores.

Us esperem!