El Plaer de Viatjar

“El Plaer de Viatjar” obre les portes al públic a la nostra Nau Panoràmica aquest dijous 18 de maig (Dia Internacional dels Museus), per quedar-se fins a l’octubre. La nova exposició temporal és la primera de factura pròpia del Museu des de la nova etapa.

Jordi Font-Agustí, comissari de l’exposició, és també l’autor de l’obra base de la mostra, “El ferrocarril en les arts i la literatura catalanes”. Ens ensenya com les arts han estat i són, testimoni i celebració de l’arribada, de la recepció i dels efectes del ferrocarril a Catalunya. A través de les dues grans temàtiques, “Els paisatges del ferrocarril” i “El ferrocarril, espai de plaer i d’aventura”, ens transmet tot el que ha significat el ferrocarril, esdevenint al llarg de la seva evolució un objecte de culte i una metàfora polivalent.

Als plafons que constitueixen la mostra hi ha textos, imatges i fins i tot QRs per fer del conjunt una experiència més completa. A més a més, es poden veure altres elements figuratius i audiovisuals que arrodoneixen el contingut. L'exposició ha estat pensada de manera curosa en tots els seus aspectes. Podem destacar que el material utilitzat és 100% reciclable, i sobretot, que la metodologia utilitzada d'ecodisseny incorpora i garanteix criteris ambientals, com emissions 0 en tota l'activitat de direcció, disseny i coordinació.

Per als més petits, a més, el Museu presenta una proposta que permet conèixer i posar en pràctica l’antiga Literatura de Canya i Cordill. L’activitat plantejada crea un espai perquè els infants puguin deixar petjada al Museu amb un petit escrit i/o dibuix que romandrà penjat a Nau Panoràmica perquè els futurs visitants coneguin la seva experiència.

Es podrà visitar l’exposició a les nostres instal·lacions fins al 22 d’octubre d’aquest mes. Posteriorment, s’exposarà per diferents museus del MNACTEC i estacions de Catalunya, convertint-la en una mostra itinerant amb l’objectiu d’arribar a més públics.