Abril de llegenda al Museu del Ferrocarril de Catalunya

En un abril de llegenda, al Museu volem destacar dues dates assenyalades que fan especial obrir les nostres portes. Parlem del diumenge 23, Sant Jordi i del dimecres 26, el Dia del nen i la nena.

Per Sant Jordi, hem preparat un seguit de propostes relacionades amb l’efemèride que es celebra aquest any: “175 Anys de Tren”. Com cada any, volem que gaudiu dels descomptes especials en els nostres llibres, oferta que està disponible entre el 15 i el 23 d’abril a la nostra botiga presencial. També estarà en exhibició una de les nostres joies bibliogràfiques, la revista Ferrocarriles y Tranvías de 1948, la qual es podrà consultar consultar. A més a més de totes les activitats del cap de setmana que us oferim perquè gaudiu de la diada de Sant Jordi amb nosaltres.

Dins del programa de Sant Jordi hi ha destacables la proposta en format llibre digital de Domingo Cuéllar, Aurora Martínez-Corral i Javier Cácel Carrasco: Planes, materiales, lugares: análisis de la vivienda social ferroviaria en España, 1939 – 1989. Aquest ofereix una visió general de la construcció de l’habitatge social ferroviari durant la segona meitat del segle XX. I, per altra banda, l’assaig de Jordi Font-Agustí, en col·laboració amb el Museu: El ferrocarril en les arts i la literatura catalanes. On es vol mostrar com la pintura, la literatura, la fotografia, el cinema, la música i el còmic han captat i interpretat l’aparició i el desplegament del ferrocarril a Catalunya.

Les presentacions de les obres tindran lloc el dissabte 22 d’abril al Museu i el dia 26 d’abril al Centre Cultural-Llibreria Blanquerna de Madrid, respectivament.

En aquesta segona data, al Museu, també hi trobem un esdeveniment especial, fent honor al Dia del nen i la nena. Hi haurà una jornada de portes obertes per a tots els infants, amb un programa d’activitats dedicat a ells i amb l’objectiu de promoure vocacions científiques i tecnològiques.