Arranca el nou Consell Assessor del Museu del Ferrocarril de Catalunya

El Museu del Ferrocarril de Catalunya fa un pas històric amb la creació del Consell Assessor que, amb la mirada cap a un futur de creixement i col·laboració acadèmica i institucional, marcarà la vida del Museu.

El nou Consell Assessor del Museu del Ferrocarril de Catalunya es va reunir per primer cop el passat dilluns, 27 de febrer, a la biblioteca d’aquest museu de Vilanova i la Geltrú. A la trobada van assistir els representants de les principals institucions territorials així com de l’àmbit acadèmic de la ciutat. Van marcar com a objectius principals consolidar la posició referent del Museu dins del patrimoni ferroviari i establir vincles permanents de comunicació, diàleg, col·laboració, suport i assessorament entre els diferents agents implicats.

Amb la creació d’aquest organisme col·laboratiu es vol afavorir l’impuls dels projectes i actuacions envers el seu patrimoni moble, immoble, documental i el seu servei a la ciutadania. Dels punts que es van poder parlar durant la reunió calen destacar, en primer lloc, l’anàlisi de l’evolució de les intervencions en rehabilitació, accessibilitat i museografia de l’any 2021. En segon lloc, es va posar damunt de la taula el nou projecte de Campus de la UPC de Vilanova i la implicació en el pla de cobertura de la part exterior de la Rotonda. I, finalment, sent l’esdeveniment principal del 2023, es va abordar la coordinació i visibilització de la commemoració del 175è aniversari del Ferrocarril, per tal de preparar el Museu per les activitats, exposicions i festivitats previstes per celebrar aquesta efemèride.

A la reunió del recentment constituït Consell Assessor van participar Sònia Blasco, Cap de Servei de Museus del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Jordi Medina, regidor de Projecció de Ciutat Patrimoni Cultural de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i Marisa Zaragoza directora de l’Escola Politècnica superior d’Enginyeria de Vilanova. Així mateix, van assistir Ana Requejo, museòloga i responsable de diferents projectes que s’han realitzat al Museu, Adrián Fernández, director gerent de la Fundació de Ferrocarrils, i Pilar García, directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya. Jaume Perarnau, director del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, va excusar la seva assistència. La presidència del Consell Assessor recau en el director gerent de la Fundació de Ferrocarrils Adrián Fernández.