El MFC celebra el Dia internacional de les persones amb discapacitat, 3 de desembre

El Museu del Ferrocarril de Catalunya celebra el Dia internacional de les persones amb discapacitat i reafirma el seu compromís de vetllar per l’assoliment d’una societat equitativa i inclusiva.

Per aquest motiu hem establert diversos convenis amb entitats com:

DinCat (Jornades de Coneixement i Divulgació del Tren):

Fundació Catalunya la Pedrera (Ferrocarril i Memòria - Projecte VAGOlab)

Apropa Cultura Podeu conèixer la proposta d’activitats del Museu del Ferrocarril de Catalunya per Apropa Cultura veient el vídeo (des del minut 1:13:45 al minut 1:25:40).

El MFC és un espai patrimonial que treballa per posicionar la cultura com un element de canvi social amb l’objectiu de continuar contribuint des del sector cultural perquè tothom pugui gaudir d’igualtat d’oportunitats.

Totes les activitats que desenvolupem i apliquem estan pensades per ser adaptades a les necessitats de qualsevol col·lectiu perquè puguin gaudir d’un bé comú i de tots com és el patrimoni. Durant els últims anys, el MFC ha estat immers en un procés de canvi i millora del seu espai i s’ha contemplat com a premissa indispensable l’accessibilitat en tots els aspectes.

El fons patrimonial del MFC frueix d’un marcat caràcter interactiu i que pot resultar molt útil a l’hora de poder exercit una acció pedagògica que promogui l’ús d’un transport col·lectiu com és el tren i alhora ajudar en la millora de l’autonomia personal en matèria de transport de les persones amb necessitats especials i col·lectius en risc d’exclusió social.