L´Associació d´Amics del Ferrocarril de Barcelona celebrarà amb el Museu el cinquantè aniversari de la seva gènesi.

El dissabte 3 de desembre a les 11:30 h l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona (Soci) celebra al MFC el 50è aniversari del MOROP, presentant un llibre on es tracta la gran rellevància que va tenir al nostre país la celebració d'aquest congrés.

L'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona, més coneguda com "la Soci", commemora l'exposició de locomotores de vapor que es va exhibir pel Congrés Europeu de Modelisme (MOROP) de 1972 a les instal·lacions de l'antic Dipòsit de Locomotores de Vapor de Vilanova i la Geltrú. Una iniciativa de fa 50 anys que, amb la col·laboració de Renfe, va ser el germen del que avui és el Museu del Ferrocarril de Catalunya. En aquest esdeveniment també es presentarà un llibre sobre aquesta gran fita i la posterior evolució del Museu.

El MOROP de 1972 va significar un abans i un després per al territori i va suposar que un enclavament amb tanta tradició ferroviària com es Vilanova i la Geltrú pogués gaudir d'una col·lecció de material ferroviari que acabaria culminant amb la creació de l'actual Museu del Ferrocarril de Catalunya, que des de 1990 treballa activament per continuar sent un espai patrimonial referent de la divulgació del món ferroviari.

Un Museu del segle XXI, que es troba en un procés de millora constant amb l'objectiu de divulgar el seu fons de forma accessible i que ajudi a comprendre el passat i present de la ciutat i el país. Aquesta realitat no hauria estat possible si no hi hagués hagut una voluntat ferma de poder conservar un espai tan atractiu com són els dipòsits i allotjar-hi la gran quantitat d'elements patrimonials que avui dia podem gaudir. El Museu s'ha anat ampliant i millorant any rere any per tal de continuar sent un nexe cultural per al territori i un referent de la cultura ferroviària. Sempre rep amb gratitud i il·lusió totes les iniciatives i estudis que ajudin a complementar aquesta història comuna, estant a la disposició de qualsevol persona o entitat interessada en conèixer més sobre aquest món tan apassionant com és el ferrocarril.