El Museu del Ferrocarril de Catalunya commemora el seu 30è aniversari

Enguany el Museu commemora el 30è aniversari de la seva creació en un moment molt il·lusionant de la seva història i vol celebrar-ho amb les persones i les organitzacions que participen de les seves activitats i, també, atreure a nous públics.http://www.museudelferrocarril.org

Les obres que s’han realitzat els darrers tres anys han permès la modernització del conjunt i l’increment d’espais expositius en 3.000 m2, el que ha suposat un pas definitiu en la seva consolidació, visibilitat, impuls i reconeixement.

El conjunt que es troba encara en procés de transformació, ha previst per al 2020 la recuperació completa de la Nau del Pont-Grua i la unió amb la Gran Nau, així com el començament de la museografia dels nous espais. En paral·lel, per a gaudir dels seus 30 primers anys de vida, s’ha creat un cicle d’activitats que s’allargarà durant tot l’any amb l'objectiu que cada mes es realitzin actes especials per a aconseguir una àmplia participació de la ciutadania en la vida del Museu.

La informació de les actuacions programades es podran trobar als canals digitals (pàgina web del Museu i xarxes socials @mferrocarricat i @museudelferrocarril). Per altra banda, s’ha creat un logo commemoratiu que identificarà al Museu durant aquests dotze mesos i els hashtags #30anysmferrocarrilcat i #30añosmferrocarrilvilanova, a través dels que es poden seguir les diferents informacions i compartir experiències.

RÈCORD HISTÒRIC DE VISITANTS EL 2019

El 30 aniversari arriba després d’un any en que s’ha arribat a assolir el rècord històric de 36.658 visitants. Malgrat que des del 2016 s’ha compatibilitzat l’obertura pública amb els treballs d’ampliació i que les obres es van perllongar fins a finals del 2019, el Museu ha mantingut una tendència a l’alça en nombre de visitants que ha cristal·litzat en un creixement del 18% respecte al 2018. L’any 2015, en que es va celebrar el 25è aniversari del Museu, també es va produir un màxim històric de públic visitant, que en aquell any es va situar en 32.950.

Les activitats programades per a l’efemèride del 2020, la modernització del conjunt, la periòdica posada en funcionament de diferents vehicles històrics, les actuacions als espais rehabilitats, les noves activitats per a persones amb necessitats diverses, el renovat programa educatiu o la represa de les exposicions temporals, són els principals atractius i es confia que mantinguin la tendència de creixement continuat en la utilització del Museu del Ferrocarril de Catalunya.