Arriba febrer, arriben noves activitats al Museu!

Després de les festes, el Museu continua amb la seva programació d'activitats per a tots els públics. Enguany, en el marc de la celebració dels 30 anys del Museu!

EXPOSICIONS TEMPORALS:

Fins al 9 de febrer es prorroga la mostra “FGC 1979-2019, 40 anys d’història i Innovació”, programada amb motiu dels 40 anys de FGC, i en exhibició a la nova construcció del Museu: la Nau Panoràmica. Una gran exposició que estrena un nou espai des d’on es pot observar el conjunt de vehicles històrics. Al web del Museu i a l’especial www.fgc40.cat es pot consultar informació d’aquesta efemèride i de l’exposició.

Cicle d’Actuacions del 30è Aniversari del Museu:

Dijous 6 de febrer, a les 18.30h, Xerrada de Jordi Font Agustí, “El Ferrocarril en les arts catalanes i la literatura”. Jordi Font-Agustí (Badalona, 1955) és enginyer i escriptor. Ha publicat, entre altres, les novel·les: Assassinat al politècnic (1993), La força del riu (1996), Contracorrent (Premi El lector de l'Odissea 2000), Traficants de llegendes (Premi internacional de ciència-ficció UPC 2003), La febre del vapor (Premi Pedrolo 2010) i L'herència japonesa (2017). Ha impartit cursos sobre la presència de la tecnociència en les arts. Va codirigir la col·lecció Solaris de relats juvenils de tema tecnocientífic i va coordinar el volum Entre la por i l'esperança. Percepcions de la tecnociència en la literatura i el cinema (2002). El 2015 va publicar l'assaig il·lustrat Erotisme i ferrocarril. Prestigiós conferenciant sobre el ferrocarril a la literatura, el cinema i les arts plàstiques. Col·labora a la revista Via Libre en la secció Arts.

Dijous, 13 de febrer, de 10 a 14h, es presenta en la Gran Nau del Museu la sèptima edició de Imagine Express amb el Dream BIG Express, una competició d'innovació disruptiva on en tres hores es generaran milers de solucions a reptes relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat. Aquest moviment permet apropar els ciutadans a la realitat de la innovació en les empreses i en la societat. L'equip guanyador de la jornada participarà en el programa Imagine Express destinat a generar negocis en el sector mòbil que es porta a terme durant un viatge de 4 dies en tren Barcelona-París-Barcelona, que finalitza en el 4YFN - Mobile WorldCongress 2020 (21 de febrer a l'24 de febrer). En les seves sis edicions anteriors Imagine Express s’ha consolidat com una proposta única per a captar i promoure talent a bord d'un tren gestionat per Renfe i SNCF en cooperació. Amb motiu del 30 aniversari del Museu la selecció de participats es farà en el Dream BIG de Vilanova i la Geltrú pel que cal registrar-se en aquest enllaç.

Dissabtes, 15 i 29 de febrer d'11 a 13h. Petits viatgers. Obrim per darrer cop aquest any la històrica Nau del Pont-Grua de 1881, abans de l’inici de les obres de rehabilitació, per a pujar en un trenet en miniatura i fer un petit circuit en vehicles de cinc polzades. Activitat realitzada amb la col·laboració de l’Associació de voluntaris del Museu (SiC).