Cobertura de dos fossats del Museu en col·laboració con el IES LLuch i Rafecas de Vilanovas

En la línia de increment de l’accessibilitat del Museu a les persones amb diferents necessitats y de col·laboració amb els centres educatius, aquest mes de desembre s’han cobert dos fossats de la zona exterior de la Rotonda.

Els alumnes de pràctiques de soldadura de l'Institut Lluch i Rafecas de Vilanova han treballat durant el curs 2019-2020 en l’adaptació d’unes planxes de ferro com a dotze “xapons” per a tapar les vies. Pel proper curs es faran vuit més que permetran la cobertura complerta dels fossats exteriors. El 2018 es va signar un Conveni per a la realització de pràctiques amb el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Manteniment de Material Rodant Ferroviari. L'acord, emmarcat en un projecte educatiu més ampli, estableix una relació per la qual els alumnes de centre educatiu confeccionen elements i peces que s'incorporen de forma permanent a les instal·lacions del Museu del Ferrocarril de Catalunya. Per a l'elaboració d'aquests elements el Museu facilita planells, materials i assessorament tècnic.

Des de 2013 s'imparteix aquest Cicle Formatiu a Vilanova i la Geltrú i el Museu va contribuir decisivament a que fos la primera ciutat de l'Estat on es va impartir una formació professional especialitzada. El cicle consisteix en estudis i pràctiques per a que els joves s'instrueixin en una especialitat molt demandada que els facilita la incorporació al mercat laboral en el sector del ferrocarril.

El 2010 es va crear també a l'Escola d'Enginyeria de la Universitat Politècnica de Catalunya el Màster de Sistemes Ferroviaris i de Tracció Elèctrica. Aquesta línia d'actuació ha reforçat els vincles de cooperació entre els centres educatius, les empreses, el Museu i la ciutat, potenciant la presència del transport per ferrocarril a Vilanova i la Geltrú, aconseguint que sigui considerada una ciutat de referència en la formació de el sector ferroviari.