Fundación de los Ferrocarriles españoles

Ja pots inscriure't a les activitats programades durant la Setmana de la Ciència al Museu

28 Oct 2019
18 Nov 2019

De l'11 al 14 de novembre, en el marc de la Setmana de la Ciència a la Gran Nau de 1881 (recentment rehabilitada), gràcies a la col·laboració amb el CRP del Garraf i per deferència d'Educaixa, tindrem instal·lat el Planeta Mòbil. Es tracta d'una cúpula inflable en la qual es projecten vídeos a cúpula completa, la qual cosa provoca una sensació d'immersió total.

Les tres activitats que podreu visionar amb els vostres grups són:

- LA NENA QUE SABIA CAMINAR A L'INREVÉS. Educació Infantil i Primària. Durada 27 minuts.

Heu tingut alguna vegada les estrelles a l'abast de la mà? Creieu que és possible aconseguir-les? Tocar-les? Mitjançant aquesta projecció presentem a l'alumnat un personatge molt especial: la nena que sabia caminar a l'inrevés i que podia tocar les estrelles ja que estava acostumada a passejar entre elles.

Amb aquesta història, convidem a l'alumnat a contemplar el que ens envolta des d'un nou punt de vista on tot és diferent i allí on abans vèiem solament terra ara, potser, podem veure el cel. A més, aprendran les diferents formes de la Lluna, a identificar les constel·lacions o a descobrir els efectes de la contaminació lumínica en els animals i a les ciutats.

Més informació

ASTRONOMIA. El cel de les estacions. Educació Primària i ESO. Durada 9 minuts cada estació.

Avui dia, per culpa de les llums i de la contaminació, els habitants de les grans ciutats hem oblidat l'espectacle que pot oferir-nos el cel nocturn. Per això, els planetaris s'han convertit, ara més que mai, en eines imprescindibles per ensenyar astronomia bàsica i també, en finestres obertes al cosmos que ens permeten meravellar-nos amb la contemplació del cel, fent-nos reflexionar sobre quin és el nostre lloc i quina és la nostra relació amb l'univers que ens envolta. Així, l'alumnat aprendrà a contemplar l'univers situant l'Estrella Polar (que ens indica el Nord  i que podem veure durant tot l'any perquè està fixa en el cel), a conèixer les principals constel·lacions i a descobrir les històries i llegendes que hi ha darrere de l'univers.

Més informació

- BIOLOGIA. "NANOCAM. Un viatge a la biodiversitat". Cicle Superior de Primària i ESO. Durada 20 minuts

En el nostre dia a dia estem envoltats per multitud d'éssers vius. No obstant això no és fàcil respondre a "Què és la vida?", una pregunta que s'han plantejat diverses generacions de científics i per la qual hi ha hagut respostes diverses i controvertides. L'alumnat descobrirà la gran diversitat biològica que existeix en el món microscòpic, coneixerà els regnes dels éssers vius, les seves característiques, les seves interrelacions i interdependència, la seva importància en els ecosistemes, el seu valor per a l'ésser humà i la bellesa intrínseca de cada ésser viu. Així, gaudiran d'un viatge que comença pel regne dels bacteris, els protistos, i contínua amb l'exploració dels regnes dels fongs, els animals i les plantes.

Més informació

A més de poder gaudir de la projecció al Planeta Mòbil, tindreu l'opció de visitar lliurement i com a primícia la Gran Nau, original de 1881. Construïda en els orígens de la línia de Barcelona a Vilanova i Valls, ha estat rehabilitada amb els fons de l’1,5% cultural del Ministeri de Foment. És un espai en procés d’intervenció museogràfica, en la que actualment s’ha ubicat una composició del Talgo II (restaurada aquest passat estiu), primer tren Talgo que va circular al nostre país.

Si esteu interessats a venir al Planeta Mòbil cal que ompliu el següent formulari.