Fundación de los Ferrocarriles españoles
Setmana de la Ciència 2021

28 Oct 2021
Setmana de la Ciència 2021

Un any més el Museu del Ferrocarril de Catalunya participa a la Setmana  de la Ciència, que a Catalunya es celebra entre el 13 i el 21 de novembre. Enguany, un dels motius principals és la celebració el 2021 de l’Any Europeu del Ferrocarril.

Les activitats previstes al Garraf, en las que el Museu col·labora amb el Centre de Recursos Pedagògics del Garraf (CRP) i l’UPC de Vilanova  són aquestes:

•    Diumenge 14

De les 10 a les 14.30h Jornada de Portes Obertes per a residents a Vilanova amb motiu de la Fira de Novembre i la Setmana de la Ciència 2021

•    Dia 15 de novembre

09.30h - Conferència telemàtica: Ferrocarril i sostenibilitat, a càrrec de Raimon Moreno, responsable de l'àrea de medi ambient i sostenibilitat al Taller de Manteniment a Vilanova de Renfe.

•    Dia 16 de novembre

09.30h - Conferència telemàtica:  Ferrocarril i còmic, a càrrec de Jordi Font-Agustí, enginyer i expert en temes de ferrocarril i les arts.

17.30h - Visita especial al Museu a professors de la comarca

•    Dia 17 de novembre

09.30 - Conferencia telemàtica: Disseny sostenible, dissenyant el futur ara, a càrrec de Jordi Segalàs, Director del Research Institute for Sustainibility Sciene and Tecnòlogy de l’UPC Barcelona Tech.

•    Dia 18 de novembre

09.30h - Conferencia telemàtica: El repte del ferrocarril a Vilanova, a càrrec d'Ana Grande, Cap de Comunicació i Educació del Museu.

18.30h  - Conferència sobre la evolució i la innovació als trens, a càrrec de Toni Clariana, fundador de l’empresa Magma Desing, i responsable del disseny del tren AVRIL de Talgo. Aquesta activitat es realitza a la Sala d'Actes de l'UPC amb format híbrid, presenciàl i online.

Inscripcions a: comunicacio@museudelferrocarril.org

•    Dia 19 de novembre

09.30h - 13.30h Dia de la Ciència al carrer. El Museu participa amb en la mostra presencial de recursos educatius a alumnes i docents.