Entrecreuament de vies

La mirada de Francesc Boix sobre Mauthausen, en forma d’exposició

14 Mar 2016
Entrecreuament de vies

Després del seu pas pel Museu d’Història de Catalunyadel 15 d’abril al 30 de juny es podrà visitar al Museu del Ferrocarril l’exposició “Més enllà de Mauthausen. Francesc Boix, fotògraf”.

La mostra il·lustra l’apassionant testimoni del fotògraf català Francesc Boix, des de la seva joventut, les vivències durant la Guerra Civil i l’exili, fins a la deportació al camp de concentració nazi, el seu alliberament i la vida com a reporter gràfic després del 1945.

Francesc Boix va ser un fotògraf compromès amb la memòria col·lectiva i la dignitat dels més de 7.000 republicans deportats, i un testimoni clau durant els judicis de Nüremberg i Dachau a l’hora d’inculpar els dirigents nazis i membres de diversos camps de concentració.

Image removed.
Francesc Boix a París durant els judicis a Nuremberg.

Camps de concentració de Mauthausen i Gusen
Presoners treballant a un mur de Mauthausen.

Crematoris del camp de Mauthausen
Crematoris del camp de Mauthausen.

Aquesta exposició forma part de les diverses línies de treball que el Museu duu a terme dins el Projecte Buchenwald amb l’Amical Mauthausen, que té com a objectiu fomentar la difusió i el coneixement de la memòria col·lectiva a diversos centres educatius.